IT-support
Har du frågor eller behöver stöd inom IT kan du vända dig till IT-personal på din institution, till LTH Support eller till LU Servicedesk. Vart du bör vända dig beror på vad ditt supportärende gäller.
Information om it-support och tjänster på LTHin (inloggning krävs)
Två inloggningsmöjligheter
Som doktorand så har du två "identiteter", du är både anställd och student. Därför har du två olika inloggningsmöjligheter på flera IT-tjänster. Du har dels ett studentkonto, dels ett anställd-konto.
När du loggar in som anställd så använder du "LUCAT ID" och när du loggar in som student använder du "LUCAT ID-s". Exempel; "ab1234cd" och "ab1234cd-s". För äldre studenter kan kontonamnen se annorlunda ut.
Anställd och student samtidigt (print.lu.se)
Kort och konto till anställda (LTHin, inloggning krävs)
LTH support
E-post: servicedesk@lu.se
Telefon: 046-222 76 00 (anknytning 27600)
LU servicedesk
Webbplats: support.lu.se
E-post: servicedesk@lu.se
Telefon: 046-222 90 00 (anknytning 29000)